Vůně

Čich je jedním z nejvlivnějších lidských smyslů – je totiž jediný, který obchází logickou část našeho mozku a jde přímo do oblasti emocí a paměti. Vůně tak může navodit proud vzpomínek, ovlivnit náladu člověka a dokonce jeho pracovní výkon.

Když člověk poprvé ucítí novou vůni, v mozku se vytvoří propojení s událostí, osobou či s věcí. Pokud ucítí onu vůni znovu, spojení hned vyvolává vzpomínku popřípadě emoci. To z ní činí ideální prostředek k vytvoření zapamatovatelné identity značky, která zůstane zákazníkům dlouho v paměti. Výzkumy totiž ukázaly, že příjemně navoněné prostředí přiměje zákazníka strávit v takovém prostředí více času, a tím i více peněz. Hoteliéři, maloobchodníci a ostatní podnikatelé, kteří chtějí svým zákazníkům poskytnout pozitivní zážitek, jenž si klient vybaví a zopakuje, by tak měli popřemýšlet o využití vůní pro zlepšení kvality vzduchu v uzavřených prostorech.